Am reusit sa pun cap la cap un chestionar menit sa raspunda la cateva din intrebarile ce am observat eu ca ii preocupa atat pe tinerii din bisericile penticostale, cat si pe fratii pastori. Pentru a raspunde la chestionar, denumit “Barometrul Penticostal”, fa click aici.
E adevarat, nu e cel mai obiectiv chestionar, dar exista o rata foarte buna de relevanta a raspunsurilor pe mai mult de 75% din intrebari. Si ca sa intelegi cum se fac statisticile, iti raspund la cateva posibile intrebari, babeste.
Cum se calculeaza relevanta?
1. Orice intrebare care are un singur raspuns care conduce cu un procent de aprox 50%, e relevanta si indica o opinie majoritara.
2. Orice intrebare care are doua raspunsuri la egalitate la un procent de aprox 40%, e relevanta si indica 2 opinii majoritare, indica o posibila divergenta sociala ce trebuie neaparat rezolvata.
3. Intrebarile care au pondere foarte mare pe un singur raspuns (70% +) arata unanimitate in opinie.
4. Intrebarile care au rate ponderate sub 30% pe intrebare, nici unul dintre raspunsuri neavand o pondere principala in intrebare, sunt subiective.
Cum se calculeaza reprezentativitatea?
Se ia esantionul total si se imparte in 2 sau mai multe grupe egale. Se calculeaza apoi rezultatele procentuale la intrebari. Diferentele dintre cele doua subesantioane arata rata de omogenitate a esantionului initial. Se pot folosi mai multe sample-uri si dupa eliminarea valorilor outliere (nereprezentative), se ajunge la un subesantion omogen ce reprezinta populatia target cu o rata de probabilitate de peste 95%.
Nu te mai obosi a combate chestionarul, tonul cinic sau subiectiv, tipul intrebarilor sau calitatea si reprezentativitatea raspunsurilor. Acesta e un sondaj sociologic, nu filosofie. Toate intrebarile sunt optionale. Intrebarile pe care le consideri subiective pot fi omise.
Statisticile finale vor fi discutate si afisate aici pe blog, in aceasta pagina, in foarte scurt timp.

octombrie 10, 2007 at 7:45 am
mai exista si alceva ce e mai important ca haine, bijuteri, freza, muzika, si relati cu sexul opus!
discutai in lung si lat despre astea si inevitabil la ele o sa ajungeti.
Era odata o vreme cand se discuta despre Hristos si se ajungea la Hristos. Nu regulile si legiile te apropie de El! El te apropie si te atrage la El insus!
—-
E un barometru cam inutil. Poate si deaia sa numit “penticostal” pt. ca e un barometru care descrie cu un cult anume: adica penticostalismul… care cumva trebuie sa se difere de celelalte credinta si atuncea incearca sa isi mentina diferentele.
octombrie 10, 2007 at 7:45 am
DE ce ii spuneti protest? e un barometru subiectiv….L-am facut si stiti ce condamn? sustineti o chestie care va deveni si ea traditie . nu in 30 de ani ci in urmatorii 10, daca nu a si devenit. Felul in care puneti intrebarile nu ne face cu nimic mai buni decat cei care au scris “comunicatu” catre biserici. Ne legam de forme, dar unul din semnele crestinatatii este supunerea fata de autoritatea pusa de Dumnezeu. Daca s-a ajuns aici am contribuit si noi ca si tineri. Si nu spun, au fost generatii distruse de traditionalism, dar de ce facem si noi exact ca ei si promovam un crestinism de suprafata? ne spalam maini in lighenele lui Pilat si in bisericile noatre neo-protestante, moderne, de dupa 90, cu amvoanele de sticla si boxele mari, mor spiritual tinerii tatuati si creste….BRAVO, si mai spunem ca ne pasa
octombrie 10, 2007 at 2:08 pm
Nu cred ca e un barometru la misto. Sunt intrebari scoase din “komunicat”….majoritatea. E o alta forma de cuantificare a komunicatului. Chiar sunt curios de raspunsuri..:)
octombrie 11, 2007 at 10:52 am
Îmi place cât de subtil ai cuprins imaginea de ansamblu a bisericilor…
octombrie 11, 2007 at 11:30 am
De unde a pornit toata chestia?
A aparut o “lege”, ma rog un indreptar dat de catre “cultul penticostal” (mari pastori ai cultului) catre enoriashi, despre cum trebuie sa se poarte crestinul/penticostalul; si am considerat in urma dezbaterilor largi ca e nevoie de exact opusul acestui indreptar. (vezi si indreptarul si comentariile aici cultulpenticostal.wordpress.com)
Si anume un indreptar pentru fratii pastori, despre cum trebuie sa isi structureze biserica, ce muzica sa se cante si sa se asculte, ce forma sa aibe inchinarea si predica, pe cine sa cheme la evanghelizare, despre ce sa le vorbeasca tinerilor, care sunt subiectele de discutie, etc.
De aceea am facut un prim barometru. Care v-a fi urmat de inca unul mai serios, si mai personalizat in care vreau sa intru in mai multe teme importante pentru penticostali. Spre finalul anului voi prezenta un raport grupat pe tipuri de biserici, tipuri de enoriasi, varste, etc. Sper ca, acest raport sa ajute bisericile penticostale sa isi maturizeze discursul si “oferta” in vederea intelegerii si sprijinirii credinciosilor care inca fac parte din cult.
Nu sunt teolog, si nu pretind ca as fi in masura sa dau lectii de teologie nimanui. Sunt de formatie sociolog, am experienta in comunicare, marketing si IT. Propriile mele opinii si convingeri ma fac sa realizez ca e nevoie ca biserica penticostala (din care aparent fac parte) sa isi inteleaga problemele sociale, obiceiurile, credintele si nevoile.
octombrie 16, 2007 at 1:39 pm
de ce ai mai adaugat aceasta fraza la sfarsitul chestionarului “Pentru ca urmeaza versiunea a doua in continuarea Barometrului Penticostal. Ce crezi ca lipseste din barometrul actual. Ce ai vrea sa sti daca ai fi pastor, ce ai vrea sa schimbi daca ai fi din cult? Poti folosi campul acesta si pentru comentarii personale catre autor.” daca pe prima pagina ai scris “Nu te mai obosi a combate chestionarul, tonul cinic sau subiectiv, tipul intrebarilor sau calitatea si reprezentativitatea raspunsurilor. Acesta e un sondaj sociologic, nu filosofie. Toate intrebarile sunt optionale. Intrebarile pe care le consideri subiective pot fi omise.”?
un sodaj trebuie sa fie impartial si intrebarile alese in asa fel incat sa fie in acelas context si formulate in asa maniera incat sa nu debusoleze pe cel care il completeaza in momentul in care incearca sa raspunda. si tocmai pentru ca nu este filozofie totul trebuie sa fie corelat si clar.
plus ca tonul folosit este unul in care nu numai ca desconsideri pe cei care viziteaza ci ii fortezi ca in momenutul in care completeaza sa fie de acord cu el.
Am completat chestionarul, si eu sunt impotriva traditionalismului, dar nu sunt de acord si nu ma confund cu atitudinea zeflemitoare a autorului fata de fiecare viziator in parte
octombrie 17, 2007 at 5:47 am
“m-am obosit” se pare ca nu pricepi ideea de blog aici, daca pui intrebari (tu) si deci astepti raspuns, atunci pune-ti un nickname si actioneaza in consecinta… tu vi aici sa combati Barometrul dar nu esti dispusa sa combati cu armele pe fata. Tu ai vrut doar sa iti versi mania, sa areti ca ai invatat si tu din manualul de sociologie.
Chestia cu .. “si tocmai pentru ca nu este filozofie totul trebuie sa fie corelat si clar” e cu doua taisuri…
1. Dupa vorbele tale, filosofia nu implica rationamente logico deductive (corelari) si concluzii clare?
2. Ti se pare normal sa masori valori ale credintei unor persoane (legat in mare parte de lucruri interzise) tot asa cum masori dimensiunile unor bolovani de granit?
octombrie 17, 2007 at 7:18 am
“prietenul tau”
in primul rand nu inteleg de ce ai presupus ca sunt fata!
in al doilea rand nu am nici o manie de revarsat.
asa cum am spus nu sunt de acord cu masurile luate dar nici cu faptul ca se face din tantar armasar.
nu doresc sa combat barometrul, care are foarte multe inadvertente si intrebari irelevante (in cazul in care doresti sa aflii detaliile care determina aceste afirmatii pot aduce argumente), ci atitudinea cu care a fost aprobata problema.
sper sa nu ma intelegi gresit dar un adevarat crestin nu isi ajunge complet debusolat de niste reguli incat “Ai ajuns sa citesti toate astea si dintr-o data nimic in viata ta nu mai are sens?”. si in acelas timp un adevarat om, care stie ce inseamna respectul pentru ceilalti, nu se va simti bine atunci cand pe de o parte este incurajat,pe o parte, sa imunatateasaca “barometrul” si pe cealalta i se spune foarte politicos “nu te mai obosi”.
1. filozofia incearca sa dea raspunsuri la intrebari abstracte. de aceea se vor gasi intotdeauna contra-argumente sau -raspunsuri indiferent de loica si claritatea formularii unui rezultat.
2.initiativa ta este una laudabila, dar pripita si condusa de acel sentiment de care m-ai acuzat pe mine “vrei sa iti versi mania”. nu intru in detalii pentru ca ar insemna sa comentez chestionarul in sine si nu o voi face decat daca te intereseaza parerea mea in aceasta privinta.
nu am sa ma ascund in spatele unui nick pentru ca imi asum responsibilitatea afirmatiilor facute
nu am invatat nimic din manualul de sociologie pentru ca nu l-am citit. am privit chiar interesat blogul pana cand am vazut chestionarul si am ramas profund dezamagit…nu ca te-ar interesa acest aspect
octombrie 17, 2007 at 7:22 am
mi-au scapat mici greseli
a fost aprobata problema = bordata in loc de aprobata
nu isi ajunge = nu ajunge
repetitia pe o parte
…cu scuzele de rigoare
octombrie 19, 2007 at 7:37 am
barometru cred ca ii ok, cu comunicatul nu sunt de acord deloc, ii o chestie nelalocul ei.
rezultatele barometrului unde se pot vedea??/
octombrie 19, 2007 at 10:15 am
unde`pot vedea rezultatele barometrului si cand^???
octombrie 19, 2007 at 10:15 am
as dori un rasp. pls.
octombrie 19, 2007 at 4:16 pm
rezultatele vor fi discutate si afisate doar dupa ce se termina votul…
imi pare rau, asta e regulamentul
octombrie 19, 2007 at 4:21 pm
Aveti putintica rabdare, avem acum, aproximativ 150 de voturi, undeva la 300 de voturi reprezentativitatea e cel mai inalt punct proportional cu numarul de voturi, deci inca o saptamana frati si surori.
Din pacate, unele intrebari sunt gresite si biaseaza oarecum raspunsurile, totusi aproximativ 75% din intrebari au rezultate foarte promitatoare… si DA, sunt si surprize.
noiembrie 4, 2007 at 9:09 pm
raulpopa… tu esti penticostal?
noiembrie 4, 2007 at 9:46 pm
imi place biserica penticostala in care am crescut, consider ca ii de datoria noastra sa ne dam toate silintele sa traim in pace si unitate, pentru aceasta trebuie sa cerem ajutorul lui Dumnezeu, El ii la cirma intregului pamint, El poate sa tomenasca toate lucrurile inclusiv sa ne deschida noua ochii sa vedem mai bine, sa vedem ca El. Indemn pe toti la rugaciune, cine vrea cu adevarat sa se schimbe ceva sa ceara intelepciune lui Dumnezeu. In numele lui Isus putem primi orice… invit pe toti la rugaciune!
noiembrie 13, 2007 at 8:13 pm
unde sunte rezultatele la barometru pentricostal ???
noiembrie 22, 2007 at 8:30 pm
Am o nedumerire,acest barometru ..cine la facut si de ce ?cei ce l-au facut sunt credinciosi sau vor doar sa blameze un cult?de ce nu sant intrebari legate de mantuire si apartenenta la biserica lui Isus ,e doar una despre modul de manifestare si organizare din interiorul adunarii..muzica…locuri pe scaune..adica ceea ce izbeste privirile curioase a fratilor preocupati de lucruri firesti care ‘nu gadila firea’si nu ajuta in lupta spirituala!Haideti sa fim seriosi si sa ne intoarcem la adevarurile fundamentale ca sa avem o temelie solida pe care sa zidim!Cautati interesul Lui Dumnezeu daca va numiti slujitori ai Lui si nu interesul unei partide religioase.Hristos are o singura biserica!AMIN.
noiembrie 23, 2007 at 1:40 pm
cred ca multi inca nu inteleg ce inseamna pocainta…renuntare la tot…renuntare la viata insasi…atunci n-ar mai fi nevoie de edicte din partea cultului…care sunt si asa incomplete…ma-ntreb,…cum vede Isus toate lucrurile astea…cum ne vede El pe noi…modul nostru de viata care se confunda cu cel al lumii…”va trimit ca pe niste oi in mijlocul lupilor”…numa ca ori ne-am imbracat in piei de lupi sa le asemanam….ori am devenit lupi de-al binelea….cand iubesti pe cineva…incerci sa faci tot ce-i place …nu stiu noi cat incercam sa-I facem pe plac Domnului…sau cred ca incercam sa-L convingem sa renunte El la directia pe care ne-a stabilit-o…si sa o reformuleze…
decembrie 6, 2007 at 6:41 am
Voiam sa va dau o veste despre barometru… dar poate mai asteptam pana la craciun. S-au strans sute de raspunsuri, si cred ca rezultatele sunt absolut surprinzatoare pentru voi toti.
…putintica rabdare
decembrie 9, 2007 at 3:01 pm
Fapte Cap:2-38. Amin!
decembrie 9, 2007 at 5:03 pm
a fi credincios inseamna sa fii k EL si sa savarsesti lucrari k ale SALE sau kiar mai mari.
februarie 16, 2008 at 12:12 am
Natan are dreptate
martie 23, 2008 at 7:23 pm
foarte faina ideea asta cu barometru…sunt studenta la sociologie, anul 4 la timisoara, asa ca vorbesc ca si cineva care stie cat de cat cu ce se mananca sondajele astea de opinie. chestionarul e ok, poate se mai putea lucra un pic la variantele de raspunsuri:) pt cercetarea aia mai avansata de care vorbeai daca ai nevoie de o alta opinie sau ajutor in realizarea instrumentelor si nu numai, te pot ajuta. spor in continuare! binecuvantari sa ai…
martie 31, 2008 at 11:47 am
@ Ana, esti printre putinii care apreciaza aceast demers, sociologic in definitiv. Daca vrei sa colaboram, fara absolut nici o problema, sunt de acord.
Am inceput sa lucrez la un al doilea chestionar, totusi as vrea sa urmaresc anumite perspective neatinse dar sensibile, cum ar fi: ce procent din venitul tau il dai Domnului, ce procent din venitul tau il cheltui pe accesorii/imbracaminte, sau… cat de mult timp petreci cu Dumnezeu… Toate acestea dar si multe altele sunt intrebari pe care as vrea sa le punem.
Daca vrei sa ma ajuti, am sa-ti trimit pe email o lista cu toate segmentele/(indicii) pe care vreau sa le masuram pentru inceput si tipul de intrebari care cred ca putem sa le folosim pentru masurare. A-i putea sa ma ajuti completand lista mea si adaugand alti indici, de asemenea putem cadea de acord la tipul intrebarilor pentru fiecare intrebare.
In al doilea rand vreau sa avem cateva intrebari informative, genul: Dupa cum stiati in romania 4 din 5 sarcini sunt avorturi… Credeti ca este ok ca o tanara necasatorita ramasa gravida sa nasca sau sa avorteze?… adica genul de intrebari care sa informeze in primul rand asupra unei probleme slab cunoscuta in biserici si in al doilea rand sa lase oamenii sa isi exprime propria parere.
aprilie 28, 2008 at 3:07 pm
HRISTOS A INVIAT! Iubiti crestini,traim in secolul 21. HRISTOS DOMNUL a nascut Biserica.Deci, nu ar trebui sa avem culte si secte.Cu ocazia Invierii DOMNULUI sa ne apropiem cu totii de EL.Va salut pe toti cu Filipeni 2:1-16 Isus sa ne binecuvinteze pe toti.Pace Voua!
mai 20, 2008 at 8:35 pm
Sunteti niste ciudati.
iunie 30, 2008 at 2:48 pm
FRATILOR,AS DORI CA DUHUL SFANT SA SE REVARSE PESTE TOTI.CERTURILE DIN CULTUL PENTICOSTAL VOR PERSISTA ATATA VREME CAT ACTUALA CONDUCERE VA PUNE IN DISCUTIE ASEMENEA CIRCULARE.AM O INTREBARE PT. TOTI CARE MA CUNOASTETI?MERITA SA IL RASTIGNIM DIN NOU PE ISUS PT. A FACE SAU NU BINE CUIVA DIN CONDUCEREA CULTULUI?SAU SE APROPIE ALEGERILE SI ESTE O MICA CAMPANIE?CE PARERE AVETI………
iunie 30, 2008 at 3:07 pm
apreciez ca foarte interesant punctul dumneavoastra de vedere,frate Gicu.De alfel va cunosc si personal si apreciez ideiile dvs.despre moralilate.La fel ca dvs.si eu consider ca a venit vremea ”trezirii;; la nivelul conducerii Cultului.Va sustinem si va urmarim cu interes.
august 8, 2008 at 11:38 am
that’s right!
aprilie 5, 2010 at 2:01 pm
fardi pardalian
aprilie 5, 2010 at 2:02 pm
fardi pardalian a fost pus de o parte 2 ani fara recurs
aprilie 5, 2010 at 2:05 pm
fardi iordan pardalian a dezbinat mai multe biserici